5 år som förlovade

För 5 år sedan idag, på kvällen, förlovade Robin och jag oss vid Eilean Donan Castle i Skottland. En helt underbar resa tillsammans, bara han och jag. Vi flög från Gardermoen till Edinburg. Därifrån gick kvällsbuss till Inverness. Vi bodde på det mysiga Ardgarry med otroligt snälla innehavare. Jag körde hyrbilen dagen därpå (älskar att köra på skotska landsbygden och i småstäderna) till Drumnadrochit från Inverness. Där vandrade vi och tittade på den underbara naturen. Blev anfallna av en tokig hund med en ägare som inte tog ansvar alls utan bara ryckte på axlarna. Efter att ha skakat en stund (jag i alla fall då Robin är mer hundvan och inte blev lika rädd som mig) så hittade vi humöret igen och åkte så till Eilean Donan Castle. En spontantur som Robin kom på då han tyckte det var perfekta stället att förlova sig. Efter det hann vi lämna tillbaka hyrbilen med bara en kvarts marginal. Puh! Dagen efter en bussresa från Inverness till Fort William och därifrån åkte vi tåg längs en helt fantastisk scenisk rutt till Edinburg (med byte i Glasgow). Flyg tillbaka till Gardermoen. Hela resan kan ni läsa om HÄR, inklusive bilder.
 
Vi fick en blomma och ett par skraplotter av mina föräldrar för att fira de fem åren tillsammans.

Kommentera här: