Mina filmår 1989 (1980-2011)

Jag kommer ihåg när jag såg reklam för denna film på Sky One som barn. Jag blev helt fascinerad och nyfiken på vad den handlade om. Dock så dröjde det en hel del år innan jag äntligen såg den. Jag hade fått helt rätt känsla då jag såg reklamen. Den var fascinerande och intressant! Alla effekter och så vidare är bra, men det jag mest föll för är en specifik scen. Scenen där två personer är fast i ett utrymme som håller på att svämma över av vatten. Det finns bara en dykardräkt och det är en lång bit att simma till huvudstationen. Karaktären Lindsey väljer att drunkna så att Bud kan dra hennes kropp till huvudstationen och där påbörja återupplivningsförsök. Den scenen har bitit sig fast i huvudet på mig.

1989.


The Abyss.
Flera inlägg i samma serie:
1988.
1987.
1986.
1985.
1984.
1983.
1982.
1981.
1980.

Kommentarer:

1 Ida:

Oh, den verkar bra. Måste se. :)

Kommentera här: