Mina filmår 1980 (1980-2011)

I bloggen A Freak Like Me hittade jag följande grej som jag tyckte lät skoj. Man ska gå genom alla år sedan man föddes och lista den bästa filmen det året. Nu tycker jag det är alldeles för svårt att säga vilken som är BÄST. Men jag SKA hålla mig till en enda film per år.

Min tolkning blir alltså: Varje år blir det EN film som är en bland FLERA favoriter. Den jag väljer kanske inte är just bäst, men den finns bland mina favoriter.



Vi börjar med mitt födelseår och en riktig kultklassiker. Det som är grädden på moset är att musiken är av Queen. Max von Sydow och Timothy Dalton är några skådisfavoriter i denna film.

1980.


Flash Gordon.

Kommentarer:

1 Lina:

Kult!

2 Anonym:

Vilken rolig grej!



Jag vill förresten tacka för din kommentar i inlägget Enastående kvinnor, eftersom att jag tyckte att det var en av kommentarerna som väcker diskussion kommer jag publicera den i ett senare inlägg :)

3 Maol:

Max is da man! ^_^

4 Helena:

Verkar vara en kul utmaning! Får se om jag kan hitta några filmer som jag har sett från mitt födelseår och framåt, och vara med! :)

Kommentera här: