Tv-serien Human Target

För ett litet tag sedan skrev jag om serien NCIS Los Angeles och att jag genom att ha sett reklam för ett avsnitt såg att Peter Wingfield skulle vara med i det avsnittet. Nu har det hänt igen, fast på ett lite annat sätt.

Jag zappade förbi kanaler för att se om det fanns något intressant och när jag kom förbi Kanal 5 så hajade jag till. Bilden var på så långt avstånd att man inte såg ansikten, men ändå tänkte jag "Peter Wingfield". Så blev det en närbild och visst var det Wingfield. Lustigt att jag känner igen honom på kroppspråket. Serien var Human Target. (Och ja, Wingfield är lite av mitt stalker-objekt förutom att jag bara stalkar hans filmer och serier och inte honom personligen.)

Fick ställa in videon till reprisen som gick mitt i natten eftersom så mycket av avsnittet hade gått.

I denna serie fick han tyvärr spela en väldigt tråkig fyrkantig rollkaraktär. Han gjorde sitt bästa, men har man fått en sådan otroligt trist roll så finns inte mycket att göra. Serien i sig verkade riktigt tråkig också, med en enda ljusning i karaktären Guerrero (Jackie Earle Haley).


Wingfield i Human Target.


Jim Byrnes och Peter Wingfield i Highlander-serien.


Kommentera här: