Tv-serie NCIS Los Angeles

Ibland är det tur att man råkar se reklamsnuttar. Jag följer inte serien NCIS Los Angeles, men häromdagen såg jag i reklamen för senaste avsnitt att Peter Wingfield dök upp. Självklart var jag tvungen att kolla då. Det är tyvärr inte ofta man får se honom numera eftersom många av serierna han gör inte köps in av svensk tv och jag laddar inte ner. Han har varit lite av en favorit sedan jag såg honom för första gången som Methos i tv-serien Highlander.

Jag gillar verkligen rollen han gör och hans prestation är, som vanligt, perfekt! En scen i serien liknar jag vid en scen i filmen Rollercoaster (1977), en film som är en av mina favoriter. Spoilervarning! Det är en massa folk i omlopp och "hjälten" tittar sig omkring och upptäcker i massan en person som tittar rakt på honom med genomträngande ögon. "Hjälten" förstår att detta är "skurken" och börjar jaga denne. Samma grej i både filmen och tv-serien alltså. I Rollercoaster gör Timothy Bottoms detta perfekt och i NCIS Los Angeles gör Peter Wingfield detta perfekt!


Wingfield i NCIS Los Angeles.


Wingfield som Methos i Highlander-serien på 90-talet.


Kommentera här: