Gick med Förmödrarna på Internationella Kvinnodagen

I somras var jag statist i Förmödrarna. Igår gick Connor och jag med runt på en komprimerad version av detta performance. Jag tyckte det var intressant att följa med som publik, även om jag hade hört historierna flera gånger förut i min statistroll. Och en sak som var extra bra var att Connor kom med ungefär-ish 100 frågor...hahaha... Jag gillar när han är vetgirig och han ställde en del väldigt intressanta frågor och gav mig chansen att berätta kring varför detta performance kommit till. Vilka som representeras i historieböckerna och vilka som lämnas utanför. Väldigt bra samtal!
 
Vi fick även in empati och känslor i samtalet för han tyckte en historia var "för sorglig". Då var han lite "pôtt" (sur) för att han kände sig ledsen för historien, men när jag förklarade vad bra det ändå var för att det betyder att han har empati som kan känna med andra, då blev det bra igen <3
 
 

Kommentera här: