TBE-vaccination på drop in

Vi hade ärenden in till centrum i Karlstad så då passade vi på att ta första sprutan i TBE-vaccinationen. Då vi började nu så hinner vi få fullgott skydd innan nästa sommar, vilket är toppen! Först fick vi fylla i en varsin hälsodeklaration och så var det kölappssystem. Personen som gav oss sprutorna måste ha varit väldigt bra på det hon gjorde, för efteråt var jag tvungen att fråga Robin "jag fick en spruta väl?" för jag kände den inte ens...haha... Connor grimaserade till, men det var troligtvis för att han tittade på sprutan. Han fick välja motiv på sitt plåster och valde kattungar, medan jag och Robin fick vanliga plåster.
 
Connor var så stolt efteråt, men det verkar som att han var mest glad över att han blivit kallad "unge man" och inte för att han klarat att ta sprutan...hahahaha... Han och jag gick förstås raka vägen till BR där han fick välja en sak för att han varit modig. Nu dagen efter verkar han inte känna av något alls efter sprutan. Jag känner mig lite stel i armen, men det har nog ändå varit en av de mest lättvindiga sprutor jag tagit. Hoppas kommande gånger går lika bra!
 
Fina vaccinationskort! Connor gör fredstecknet bredvid.
 
Connor hängde lite hos tomten vid ICA Maxi Bergvik.

Kommentera här: