Sett söta vildsvinsbebisar och ätit god mat på Tvällens Värdshus

Igår åkte syrran, Maria, Robin och jag till Tvällens Värdshus för en bit mat. När vi kom dit så gick vi först till vildsvinshägnet och fick se en grupp med vildsvin bland annat några som var små ifjol sommar. Sedan fick jag först inte fram ett ord utan bara pep innan jag till slut fick ur mig "bebisar bebisar bebisar". Ur skyddet sprang det nämligen fram fyra stycken smååååååå vildsvinsbebisar. Jag frågade senare på värdshuset och de var ungefär 1 månad gamla. Sååååå söta! Mycket mindre än dem vi såg ifjol sommar. Maten var fantastisk som alltid och jag rekommenderar verkligen ett besök till denna restaurang "mitt ute i skogarna"!
 
Aldrig sett så små förut. Det var svårt att få en bild på dem för de stod inte still så långa stunder.
 
 En av bjässarna.
 
 Min mat. Tournedos med gräddstuvade kantareller och stekt potatis. Mums!
 
 Fick plats med efterrätt också. Vaniljglass med chokladsås och grädde.
 
 Dagens look.

Kommentera här: