Mysljus i barnrum

Med enkla medel kan man ordna till lite extra mys under den mörkare säsongen av året. Nu märks det tydligt att ljuset är på väg tillbaka och jag är nog bland de lyckligaste för det, men att ha mysljus är i alla fall en sak jag gillar med mörkret. Här hängde vi en blomslinga på nedersta hyllan.
 
Överst en liten "minneshylla" med släktträd, en födelsetavla som min moster broderade och två augusti-prydnader då min moster fyllde år samma månad som Connor. På nedre hyllan två exemplar av "Till mitt barnbarn" ifyllda av mormor och morfar till Connor (rekommenderar verkligen de böckerna!), Sagan om den lilla lilla gumman som Connor fick av min moster och en barnbok om Hachiko (på engelska). Den sistnämnda har vi bara läst en gång för den är så sorglig att vi började gråta både Connor och jag.

Kommentera här: