Sett filmen Playing for keeps (2012)

Spoilers förekommer!
 
En före detta sportstjärna försöker ta sig samman genom att träna sin sons fotbollslag. Hans försök att bete sig vuxet försvåras av de fotbollsmammor som börjar jaga honom.
 
En rätt så tråkig dussinfilm som ska föreställa någon sorts romantisk komedi. Gerard Butler verkar tyvärr ha hamnat mycket i det träsket. Missförstå mig inte, det finns en del bra romantiska komedier också, men samtidigt så finns det så många som inte är det. Jag klankar inte ner på genren, utan mer på att man försöker köra samma recept för ofta och tappar fokus på det som betyder mest för att en sådan här film ska lyfta. Utstrålning och kemi mellan skådespelarna.
 
Jag känner mig inte det minsta road av den och finner den inte heller romantisk. Så en flopp i mina ögon.
 

Kommentera här: