Fann skor och Turtles på second hand

Japp, vi har varit på second hand igen. Denna gång blev det inte så många fynd. En Turtles för 15 kronor som jag efteråt tog reda på mer om och fick veta att den är officiell. Se bara skillnaden här nedan på mina kopior från barndomen och den officiella (de är från samma år båda sorterna, 1989). Ett par skor för 80 kronor sa mitt namn också och de passade mig dessutom. Får hoppas man kan hänga in skor tillsammans med ytterkläderna på Cirkus i Stockholm när Maria och jag ska dit på Fantomen på operan, för i så fall ska jag ha rejäla vinterskor på mig dit men dessa på mig inne!
 
Verkligen min färg och eftersom de sitter runt hela foten så är de inte svåra att gå i, som jag kan tycka med andra högklackade t.ex. pumps. Ska bara ta med dem till skomakaren och få omsulat på klacken för där var de väldigt slitna och glatta. Vill inte ramla som på min högskoleexamensceremoni liksom...hehe...
 
Färgen i fullt ljus.
 
Vänster är officiell och de två till höger är mina kopior från barndomen. Kul att ha de också!

Kommentera här: