Ny mobil efter 5 år och 8 månaders tjänst från den förra

Valet föll på en Sony Xperia Z5 Compact. Jag började använda den på nyårsafton och hittills är jag nöjd. Inte behövt ladda om den än trots att jag faktiskt testat lite olika funktioner och surfat lite med den. Batteritiden är ju värsta problemet på mobiler, tycker jag. Så nu kommer jag få kompletta sms framöver. Inga fler "klippta" där ord är borta och symboler bara syns som fyrkanter. Inga mer missade samtal för att mobilen får för sig att inte låta just då, inget mer krångel med att samtal och sms varken vill gå ut eller in. Ingen batterilucka som vill trilla av. Tycker ändå att min förra mobil var en riktig "trooper". 5 år och 8 månader sedan jag skaffade den. Det är bra livslängd!
 
Lite nördfakta i stil med "intresseklubben antecknar":
Ringsignal: Princes of the universe av Queen.
Sms-signal: Terminator
Skal: Se bild nedan.
 

Kommentera här: