Skaffat årets tv-julkalender

I år ska till och med jag ta en mer seriös titt på julkalendern då ämnet låter riktigt intressant. De senaste 20 åren har jag tagit en titt, men insett att det inte varit något för mig så det var väldigt länge sedan jag kollade på julkalendern. Det var längre än så till och med då sista kalendern jag kollade på var Klasses julkalender som gick 1992. I år är det en spin-off på serien Historieätarna. Jag har inte sett det programmet alls, men har läst att handlingen i julkalendern är att man reser 1000 år bakåt i tiden och berättar för barn hur det såg ut i Sverige då och sedan färdas man framåt ända till nutid. Det låter intressant!
 

Kommentarer:

1 Helena:

Av en slump råkade jag hitta "Historieätarna" när jag sökte på vad man åt för mat förr, och jag tror att alla avsnitt av serien finns på YouTube. Jag såg några stycken och de var riktigt bra -så detta kommer att bli en intressant kalender! Jag har ju sett julkalendern nästan varje år och jag tycker faktiskt att den för det mesta har varit riktigt bra! :)

Kommentera här: