Sett filmen The Fountain

Spoilers förekommer!
 
Forskaren Tommy kämpar mot dödligheten för att finna ett botemodel till sin cancersjuka fru Izzi.
 
En helt otroligt skum och flummig film där jag inte riktigt hänger med på en del. Jag förstår kampen, frustrationen och situationerna som utspelar sig i "verkligheten", men när det dras in bubblor med träd i och en värld där Tommy är en annan då är jag förlorad. Dessa saker har säkert en symbolisk innebörd, men vissa typer av symbolik har jag svårt att tolka. Det känns som att hjärnan slår knut på sig själv och hela filmen blir därmed seg för mig.
 

Kommentarer:

1 Maria:

Jag har sett den filmen och jag håller med om att den minst sagt är skum. Filmen har blivit både kritikerrosad och lite av en kultfilm bland många, vilket har gjort att jag nog måste se den igen. Dels för att jag gillar Hugh Jackman, dels för att vissa filmer måste ses några ggr innan de "sjunker in". Jag tror iaf att man kanske missar vissa detaljer eftersom den minst sagt är surrealistisk i många sammanhang :P

Kommentera här: