Sett filmen Guardians of the Galaxy

Spoilers förekommer!
 
En grupp intergalaktiska brottslingar tvingas jobba tillsammans för att stoppa att universum tas över av en fanatisk individ.
 
Filmen känns som en kopia eller snarlik kopia av saker som redan gjorts. Hela filmen sitter jag och känner igen, känner igen, känner igen... Inget nytt. Effekterna är bra på vissa ställen och dåliga på andra. Karaktärerna är platta och tråkiga. När en animerad trädindivid som bara kan säga "I am Groot" med olika tonfall är den med mest karisma och personlighet så är det väldigt tydligt hur de verkliga skådespelarna i filmen misslyckas kapitalt.
 

Kommentarer:

1 GeorgVanHalen:

Konstigt det där med åsikter! Jag satt helt fast vid filmen och tyckte det var bland det bästa som gjorts "superhjälte-filmer" på länge tillsammans med Kick-Ass och Batman Triologin!

Älskar all ironi i filmen och hur den driver med alla, speciellt i dessa dagar, klichéer som finns i genren. Jag ser mycket fram emot en efterföljare :)

Svar: Jag brukar gilla ironi, men filmen tilltalade mig inte alls. Kanske är det för att jag aldrig varit så förtjust i Guardians of the Galaxy i Marvel-världen :-) Att jag verkligen inte tyckte att Chris Pratt passade som Peter Quill kan också ha påverkat :-p
Highlandertess

Kommentera här: