Sett filmen X-men: Days of Future Past

Spoilers förekommer!
 
Framtiden är hård för X-men. Hårdare än tidigare. Nu väntar totalt utrotning om inte de klarar att skicka tillbaka Wolverine i tiden så han kan ändra förloppet.
 
Tänk att de lyckas göra en sådan totalt oengagerande film från en sådan bra förlaga som X-men. Det är inte en bra känsla när man känner att man totalt struntar i filmens utkomst och hur de olika karaktärerna klarar sig. Jag vet inte om det satsats för mycket på yta och effekter och om det är därför det saknas så mycket. Jag tycker åtminstone att första X-men-filmen var bra, men då handlade det mer om karaktärerna och man gick på djupet med dem. Bara för att man lärt känna dem i tidigare filmer så innebär inte det att man ska sluta visa dem, deras tankar, känslor och utveckling.
 
Även fast det ser ut som att man satsat på effekterna så är de alldeles för glättiga och orealistiska. Har man läst serierna så är det för det mesta helt "vanligt". Det vill säga att det är smutsigt, inte tillrättalagt, inte "perfekt"... När man har så bra skådespelare i sin grupp så borde man absolut ha gett dem mer spelutrymme.
 

Kommentarer:

1 GeorgVanHalen:

Jag är trött på alla "tidshopp" i filmer. Det görs mer eller mindre bra. Jag är bara trött på konceptet. Det har blivit alldeles för vanligt. Är även trött på hur handlingar klipps ihop istället för att berätta en bra historia från start till slut. En del filmer lyckas väl. Dom flesta gör det halvdant.

Jag föredrog också den första filmen, men minns ingen större negativitet kring denna. Tyckte den överlag var helt okej.

Kommentera här: