Läsa en meter böcker - hur gick det 2014?

2013 började jag med utmaningen att läsa en meter böcker på ett år. Då lyckades jag komma till 64 centimeter. Hur gick det med 2014 då? Tyvärr lyckades jag inte med en meter nu heller. 76 centimeter blev resultatet (böckerna ser ni här nedan med undantag av 3 böcker som jag lånat). Så jag satsar i år igen. Något år ska jag lyckas komma till 1 meter!
 
Jag som gillar statistik tycker det är intressant att se vad jag läst. Formatet pocket är jag inte glad i så av 26 böcker är bara 3 stycken pocket och jag föredrar riktiga böcker så jag har inte läst några e-böcker alls. Tycker att jag lyckats få till en bra genreblandning för 2014 också. Från skräck till politik. Ser att en del författare återkommit från 2013 också, till exempel Michael Crichton och Dean Koontz. Hoppas ni blir inspirerade och finner något intressant i min hög!
 

Kommentera här: