Sett filmen Total Recall (2012)

Spoilers förekommer!
 
Douglas Quaid är en fabriksarbetare som ångrar dagen då han går till firman Rekall.
 
Till skillnad från originalet så utspelas denna film på en framtida jord och inte på Mars. Men det är nog den enda skillnaden. I övrigt är handlingen densamma och karaktärerna likaså. En stor skillnad finns dock. Karaktärerna i denna film är otroligt "blanka" och tråkiga. De ges inget liv alls av skådespelarna i rollerna. Bryan Cranston och Kate Beckinsale förvånar mig då jag gillat dem i andra filmer, men det visar kanske att ibland kan en skådespelare inte göra så mycket om manus och övrigt inte håller bra kvalité.
 
Specialeffekterna är riktigt usla och eftersom så mycket av filmen är uppbyggt kring dessa så tar det förstås ner betyget ytterligare. Jag blir uttråkad även under en biljakt som ska föreställa en av de mest spännande stunderna i filmen. Det är absolut inte en film för mig och den är en otroligt blek kopia av originalet med Arnold Schwarzenegger. Se den istället, är mitt råd!
 

Kommentera här: