Roxette på Slottsskogsvallen

Fredagen den 24 juli var det dags att uppleva födelsedagspresenten som Robin fick av mig. Vi hade en riktigt härlig dag och vädret var väldigt bra på kvällen på Slottsskogsvallen. Förband var Eskobar och huvudband var förstås Roxette. Jag kände faktiskt igen några av Eskobars låtar som till exempel Someone new, även om deras musik inte är min smak.
 
Det var ett fåtal Roxette-låtar som jag inte kände till, men största mängden var sådana jag hört många gånger. Jag fick höra alla låtar jag "önskat". Spending my time, Joyride, Fading like a flower, It must have been love och Listen to your heart. Vid något tillfälle var det något skumt med ljudet, men det rättades till och jag tycker att konserten i helhet var riktigt bra!
 
Redo för konsert.
 
Ladda inför konsert. Så härligt att bara sitta i gräset under en blå himmel med fluffiga moln, äta langos och dricka kall öl. Väldig sommarkänsla!
 
Förband Eskobar.
 
Suddigt till tusen... Allra närmaste zoomen på min vanliga lilla digitalkamera. Men det syns att det är Marie och Per i alla fall.
 
 Här ser ni på vilket avstånd jag zoomade. Cirka 15000 personer var där.

Kommentarer:

1 Emma:

Åhh jag älskar roxette

2 GeorgVanHalen:

Skriver just till en kollega som såg Roxette i Stockholm. Hon fick ÖSREGN HELA konserten!

Ser ut som att du valde rätt plats :)

Svar: Ja, vi hade rejäl tur. Dagen efter konserten regnade det hela tiden i Gbg :-)
Highlandertess

Kommentera här: