Klockren beskrivning

Eventuell spoilervarning för Orange is the new black säsong 1 avsnitt 11!
 
Jag blev helt ställd över en replik som karaktären Alex yttrar i Orange is the new black. Det var en riktigt klockren beskrivning på hur jag kände när min moster Sylvia precis hade dött.

"Min första instinkt var att ringa henne för att prata om det." Alex menar att när hon fick veta att hennes mamma dött så var hennes första känsla att ringa sin mamma för att prata om det. Precis så kände jag. Och när dödsannonsen kom i tidningen så var min första tanke att ringa Sylvia för att prata om den. Det händer fortfarande då och då att jag vill ringa henne för att prata om något, berätta något och så vidare och den känslan är fullt logisk tycker jag. Men det här med att instinktivt känna att man vill ringa någon för att prata om dennes död... Det kändes så otroligt konstigt så det nämnde jag aldrig för någon. Och så dyker samma sak upp i en tv-serie...

Kommentera här: