Familjesemester Furuvik Park (många bilder)

I fredags anlände vi till Furuvik Park strax sydost om Gävle. Där hade vi bokat kupé på Orientexpressen. Efter incheckning så hann vi ta en tur runt i parken och som avslutning på dagen så badade Connor i äventyrsbadet som låg precis där vi övernattade. Måns Zelmerlöv uppträdde i parken denna dag så det var mycket folk till ganska sent, men hela lilla familjen låg och myste i kupén långt innan Måns gick på scen.
 
På lördagen började Connor med bad igen. Boende på Orientexpressen fick börja nyttja badet innan parken öppnade. När parken öppnat så tog vi en tur runt bland djuren igen till att börja med. När Connor åkt karuseller några gånger så orkade jag inte hänga med längre så jag fick gå tillbaka till vår kupé för att vila, medan Connor och Robin fortsatte på tivolit. Efter några timmar lyckades jag piggna till så jag kunde bada lite med Connor på aftonen. Därefter åkte vi till Hemlingby i Gävles utkant för att käka pizza och ta en sväng på ICA Maxi.
 
Det var häftigt att testa att sova i en tågvagn, men det var otroligt trångt så det blir nog ingen mer gång utan i så fall blir det stuga. Parken var otroligt vacker! Allt var inbäddat i grönska och det gav inte den stela känsla som en del parker kan ge.
 
Här bodde vi i mittenvagnen.
 
Korridoren i tåget.
 
 Vårt rum...
 
 Det var så smalt så det var svårt att ta kort, men på denna bild ser ni att det var tre slafar ovanpå varandra. Smalt rum, högt i tak. Jag försökte mig inte ens på att klättra dit upp för då hade jag nog inte tagit mig ner.
 
 Vår utsikt.
 
 Badland.
 
 Badland.
 
 
Djuren.
 
Boaormarna låg helt i det öppna så det var inte Robins favoritställe direkt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vallabyer och stor känguru.
 
Connor och jag åkte en tur på "Amazonfloden".
 
 Son och mor framför Östersjön.
 
 Här fanns ett gammalt fort. Man hade även filmat Wild Kids på denna ö som låg i Furuvik Park.
 
 Från insidan.
 
 Det var kul att gå i alla gångar och i en del rum fanns utställningar som till exempel denna.
 
Tivoli
 Fokuserad förare.
 
 Favoritkarusellen.
 
 
Sockervadd nästan lika stor som Connor.
 
Bad i härligt väder.
 
 På ICA Maxi i Hemlingby hittade Connor denna roliga åktur.

Kommentarer:

1 Helena:

Härliga bilder -och kul att sova i en tågkupé! Det där hade nog varit något för oss att besöka... :)

Svar: Ja, det var en kul erfarenhet :-)
Highlandertess

Kommentera här: