Tennisarmbåge OCH golfarmbåge

Jag var till min läkare häromdagen för en kontroll. Frågade om en skarp smärta jag upplevt i vänster arm de senaste månaderna (erhm... ja, jag söker inte läkarhjälp så snabbt...jag erkänner...har en bunt dåliga erfarenheter samlade på hög som är svåra att bli av med trots att jag verkligen har en BRA läkare nu). Min läkare undersökte och klämde och hittade exakt rätta punkterna (som läkare brukar ha talang för). Smärtan sköt från armbågen ner i handen som domnade bort direkt. Det var nerver i kläm och dessa problem var visst typiska för tennisarmbåge (på ena sidan armbågen) och golfarmbåge (på andra sidan). Så jag måste ha tränat sport som bara tusan i sömnen då, för golf har jag aldrig spelat (för I minigolf gör man inga svingar) och tennis testade jag en enda gång för x antal år sedan. Jag kanske snart är proffs!

Kommentera här: