På bio: The Theory of Everything

Spoilers förekommer!
 
Om Stephen Hawking och hans relation till sin fru.
 
Jag hade förväntat mig mer kring teorierna och forskningen, men blev ändå inte besviken av att det visade sig vara ett drama mest fokuserat på relationerna i Hawkings liv och hur han hanterat sjukdomen ALS. Det var en väldigt berörande film och jag tycker det är helt otroligt att Hawking av läkaren "fick" 2 år att leva, men fortfarande lever efter många år. Att han fått 3 barn som han fått se växa upp och att han fått fortsätta att dela med sig av sitt otroliga sätt att tänka till världen. Han verkar även ha en riktigt kul humor!
 
Filmen är väldigt välgjord och lågmäld. Skådespelarna passar ytterst bra i sina roller och särskilt Eddie Redmayne gör en väldigt trovärdig insats som professor Hawking. Han har helt övertygat mig nu, eftersom jag inte ens kände igen honom trots hans stora roll som Marius i filmen Les Misérables som jag verkligen gillar. I den filmen var jag inte övertygad om att han var så bra, men nu har han lyckats få mig att tycka det. Han är helt otrolig i denna!
 

Kommentera här: