Oscarnatt

Sedan 1995 har syrran och jag tittat på Oscargalan live. Vi firade inte med skumpa, utan tog det lite lugnare. I år sändes galan på SVTFlow och SVTPlay istället för på "vanlig" tv. Det var inte en helt bra idé. Flera gånger krånglade bilden, något som aldrig hänt då det visats på "vanlig" tv. Syrrans ena katt Neko blev visad i försnacksprogrammet då man kunde hashtagga Oscarsgalan med sina bilder och kommentarer. Det var rätt kul! Reaktionen från en av "snackarna" var kul. "Prat prat prat prat EN KATT"...hihi...
 
Tycker de gjorde ett helt ok jobb, förutom en av dem. Jag anser att man ska prata FILM och hur skådespelare lyckas i filmer. En "snackare" tyckte visst det var lämpligt att säga att hon inte gillar Benedict Cumberbatch för att han "ser opålitlig ut". Uhm... VAD har det med hans prestationer i film att göra? Har sett honom göra olika roller och i mitt tycke är han en väldigt bra skådespelare och det är just hans PRESTATIONER man ska prata om, inte hans utseende. Att sedan säga att alla som gillar honom är galna är väl inte direkt ett smart samtalsval det heller. Bara för att folk inte tycker som DIG så är de inte galna. Visst kan man tänka det ibland, men att yttra det högt (dessutom i ett program som sågs av många) är oprofessionellt.
 
Galan var bättre än ifjol. Dessa konstanta och täta reklampauser är irriterande förstås, men om man bortser från det och tänker på galan så var den lyckad. Neil Patrick Harris var väldigt bra som värd och han kändes rätt bekväm på scen. Som jag skrivit tidigare så kan han agera, skämta, dansa OCH sjunga. Hela paketet liksom. Galan fylldes av många riktigt starka och rörande tal som träffade mitt i prick om människors rättigheter oavsett kön, sexualitet, hudfärg etc.
 
Min Oscarstatyett var med som vanligt och fick i år sällskap av en Lego-dito. Pytteliten som ni ser.
 
 Kitty sträcker ut.
 
 "Oscarkatten" Neko som blev med på tv. Kolla bilden här.

Kommentarer:

1 Maria Olsson:

Jag har också funderat på att köpa en oscarstatyett, är så sugen! kul att det inte bara är jag som är oscarnörd (en av sakerna jag gillar både med dig och Marie) :-D

vart har du hittat ministatyetten i lego? ? Briljant! :-)

Svar: Jag köpte ett paket med begagnade Lego-figurer på Tradera och där fanns den med :-)
Highlandertess

Kommentera här: