Läst klart: Stad av glas av Cassandra Clare

Från bokens baksida:
 
"Del 3 i The Mortal Instruments: Clary kämpar för att rädda sin mammas liv, men för att få hjälp måste hon åka till Glasstaden, Skuggjägarnas stad i hemlandet Idris. Men att ta sig in oinbjuden i staden är förbjudet enligt Lagen, och att bryta mot den kan straffas med döden...

Kärlek är en dödlig synd och gamla hemligheter kan visa sig vara livsfarliga, när Clary och Jace tillsammans står upp mot Valentine, den ondskefulle före detta skuggjägaren som också är deras pappa..."
 
Med den här boken bättras serien på. Äntligen börjar det bli lite mer på djupet och lite variation. Det är fortfarande tydligt vad som kommer hända och vilka hemligheter som kommer uppdagas, men för lite lättsam läsning tycker jag boken är riktigt bra. Några saker förenklas lite väl mycket, men jag antar att det är för att inte störa flödet i boken. Till slut kommer en sak fram som jag väntat på sedan allra första boken också. Det är lustigt det där. Det är inte bra att avslöja saker för snabbt, men inte heller att dra ut på det. Med tanke på att det finns flera böcker kvar i serien som jag inte läst än, så kan jag inte avgöra om detta avslöjande kom vid rätt tidpunkt eller inte. Det får jag se när jag läst de andra.
 

Kommentera här: