Connors första tur på skridskor

Som med mycket annat så trodde Connor att han skulle kunna åka skridskor på en gång. Hur mycket jag än pratade på att det är sådant man får träna på så trodde han det skulle bli enkelt. Det ser enkelt ut på tv ju. Nu har han gjort sin första tur i alla fall. Mer på baken än på fötterna, men han blev inte helt avskräckt i alla fall så det är bara att försöka igen.
 
Jag stod på ett par skridskor för första gången på flera år. Det var vingligt till att börja med, men efter en stund gick det skapligt bra. Jag har aldrig varit någon höjdare på att åka, men har tagit mig framåt i skaplig takt och det kom tillbaka efter en stund på isen. Det var riktigt kul! Eftersom man mest använder benen så funkade det bra för min värk också, då mitt värsta område är överkroppen.
 
 
Stor och fin isbana som vi var till tillsammans med några av grannarna.

Kommentera här: