Sett filmen You're Next

Spoilers förekommer!
 
Familjen Davison har familjeåterträff för att fira föräldrarnas bröllopsårsdag när en grupp maskerade främlingar attackerar dem i deras hem.
 
Jag gillade verkligen handlingen trots att mycket var förutsägbart. Det var inte tarvligt förutsägbart och dumförklarade inte tittaren utan gav en del intressanta tolkningar av skådespelarna och några svängningar som gav filmen en liten extra push. Positivt att det inte är med några "stora" skådespelarnamn i filmen för det ger alla en chans att synas utan att bli översedda redan från start på grund av en "kändis". Effekterna har jag inget ont att säga om och stämningen lyckas de med (med några få undantag). Kommer på mig själv med att sitta knäpptyst när en person gömmer sig för en annan för att inte "avslöja" positionen. Jag gillar när man kan leva sig in i en film på det viset! Förvänta er inte att bli så värst skrämda dock. Det är mest action och "go" från början så kusligheten uteblir. Jag anser ändå att filmen var bra.
 

Kommentera här: