Sett filmen The Hunger Games: Catching Fire

Spoilers förekommer!
 
Katniss och Peeta blir måltavlor då deras vinst i Hunger Games har gett motivation till rebellism i ett distrikt. Spelens regler görs om och de dras båda in i ytterligare en omgång.
 
Blev mest uttråkad av denna. Den är väldigt upprepande och lik den första filmen i serien. Skådespelarna brukar oftast "värma upp" när det gäller en filmserie och kännas mer bekväma i rollerna efter den första, men här upplever jag det som tvärtom. De känns stela och väldigt ytliga. Kanske är det manus som saknar något? Den gav mig i alla fall inget sug efter att se nästa film.
 

Kommentarer:

1 filippa:

Fin blogg!

2 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Och jag som tyckte denna var mycket bättre än den första. Jag sa nog motsatsen till det du just sa i min recension =)

Svar: Lustigt hur det kan bli :-) Kan bero på humör när man ser filmen, stämning, omgivning, störningsmoment och mycket sånt också :-)
Highlandertess

Kommentera här: