Sett filmen The Amazing Spider-Man

Spoilers förekommer!
 
Peter Parker hittar en ledtråd till varför hans föräldrar försvann när han var liten. Detta gör att han skaffar sig starka fiender.
 
Jag tycker att Andrew Garfield är helt ok i rollen som Spider-Man. Han gör ett bra jobb. Övriga skådespelare är också bra, men det är inte skådespeleriet som är i fokus i denna film. Tyvärr får jag väl säga. Det som är i fokus är till stor del cgi-effekter och de är så otroligt kassa. Under vissa scener så känns det mer som att jag ser en helt animerad film istället för en "riktig" film och jag gillar inte när effekterna tar över så enormt. Handlingen i sig har några guldkorn, men det schabblas också bort i en dimma av effekter. Denna film fick mig inte att längta efter uppföljaren, men jag blev inte heller helt avskräckt så någon gång kommer jag se den också.
 

Kommentera här: