Tröttsamt att det gnälls oavsett vikt

Då och då får jag se dem. Bilder och citat där det står att "män vill ha riktiga kvinnor" och "riktiga kvinnor har kurvor", "Kurvor är snyggt, ben är inte snyggt" och så vidare. Jag blir så trött på detta! Hur kan en del anse att det är att stärka självkänslan hos vissa genom att trycka ner den hos andra?
 
Jag är naturligt smal. Har alltid varit det. Har lite mer "kött på benen" efter att jag fick barn, men är uppenbarligen ändå så smal i folks ögon att de ibland ifrågasätter om jag äter (svar: JA!). Missförstå mig inte, jag är inte för att svälta sig, banta och gå ner till en ohälsosam vikt för att uppfylla någon sorts "norm" som presenteras i modellbranschen, i filmer och i reklam. Men jag är FÖR naturlig vikt. Man ska få se ut som man gör utan att få höra att man är "för smal" och att "kurvor på kvinnor är snyggt". Skippa alla dessa kroppsdissanden och låt folk ha den kroppsform de har!
 
Lägg av med att döma ut en kroppstyp!

Kommentera här: