Sett filmen Knight and Day

Spoilers förekommer!
 
En kvinna (Cameron Diaz) blir meddragen i en konflikt av en spion (Tom Cruise) som försöker rentvå sitt namn.
 
Här har vi det jag skrivit om tidigare. Detta är en roll som passar Tom Cruise. Det är bara action och Tom är en tränad spion som reagerar instinktivt. En mycket mer passande roll än som Jack Reacher. Filmen är som de flesta actionfilmer, lite sådär överdriven. Men det funkar för det mesta. Det enda som stör mig är att Cameron Diaz är så tafatt och rädd och sedan helt plötsligt blir hon tuff vapenexpert bara för att hon mekat med bilar och sportat när hon växte upp för att "pappa ville ha pojkar". Blir så arg på föräldrar som tvingar på sina barn saker utifrån hur DE ser på könsroller och vad DE tror att pojkar "måste" göra och flickor "måste" göra. Alla ska få vara fria att vara individer. Hmm... det blev visst två störmoment där. En bredvid filmen och en i filmen.
 
Filmen är roande och replikskiften här och där får mig att le och skratta smått. "Anybody make a move, I kill myself and then her." Hihihihi... Jag är en person som märker ord så jag tycker det är komiskt att ingen i restaurangen reagerar på att han säger helt fel. Troligtvis på grund av att han viftar med ett vapen och folk reagerar på ett annat vis än med logiska tankar då. Jag skulle nog inte märka ord jag heller i en sådan situation.
 
Man kan se denna film för lite smålöjlig roande action.
 

Kommentera här: