Lyssnat på Sveriges bästa röst

I mitt tycke är detta Tommy Körberg. Kvällen den 7 december bänkade jag mig på rad 2 på Karlstad CCC (min julklapp från Robin). Cirka 2 meter från scenkanten. Helt nice! Jag har väldigt länge velat höra Tommy Körberg live och jag hade förstås ett par drömlåtar med mig i tankarna och blev jätteglad när han sjöng dem. Han pratade på barns tindrande ögon inför jul en gång och det tänkte jag på när han sjöng Stad i ljus då det kändes som om mina ögon tindrade. När han sjöng The Anthem så fylldes de istället med tårar. Så otroligt gripande låt som alltid får mig att rysa när jag lyssnar på den och nu när jag fick höra den live så blev jag väldigt rörd!
 
Mellan sångerna han sjöng pratade han och skämtade mycket. Han var en riktigt bra berättare. Jag gillade hans scenstil. Självsäker med självdistans skulle jag nog kalla det. Hörde några prata i pausen om att de tycker att han är för "skrytig", men har en underbar röst. Det anser jag var Jantelagen som pratade hos de personerna. Finns inget "skrytigt" med att vara självsäker och veta att man är bra på något.
 
Orkestern som var med honom var otroligt skickliga på sina instrument! En stor bonus.
 
Jag satt nära som sagt. Suddig bild då jag tog utan blixt.
 
Mina favoriter:
 
 
Stad i ljus.
 
The Anthem.

Kommentera här: