Dag 2 i Leksand (många bilder)

En dag på Leksand Sommarland. Där var syrran och jag som barn med våra föräldrar. Flera somrar. Därför tyckte jag det var kul att få visa Connor. En del var sig likt och en del var nytt. Känner verkligen igen det från min barndom i alla fall.
 
Karuseller fanns inte på "min" tid, men var ett trevligt nyare inslag.
 
 Den här var dock exakt likadan.
 
 Bollhavet var sig också likt.
 
 Det här fåret var superkeligt. Jag hade nog kunnat klappa och klia på det hela dagen tror jag. Det pratade med mig också. Hade varit kul att förstå vad hon sa.
 
 Tjoho! Segway. Det var kul att testa. I början kändes det som att jag skulle tappa balansen, men det gick snabbt att lära sig.
 
 Hoppkuddarna fanns kvar. När Connor var själv gick det bra, men med andra barn på så flög han runt som en vante. Inte lätt att vara liten och nätt.
 
 Redo att åka Draken. Connor älskade den, men inte jag. Vi satt för långt fram så varje gång vi kom till kurvan efter nedförsbacken så slängde tåget till och kastade mig rakt in i sidan. Det funkade inte att avhjälpa genom att hålla i mig. Stort blåmärke på höften efteråt och ont som tusan. Tur att Connor satt åt "rätt" håll i alla fall för annars hade jag nog mosat honom. Vi har åkt liknande sådana här förut, men det har aldrig kastat på detta vis.
 
Vattenlandet på Sommarland. Tog bilder innan vi badade för ville inte riskera att blöta ner kameran.

Kommentera här: