Sett filmen Cloud Atlas

Spoilers förekommer!
 
En film om hur individer och deras val påverkar dem själva och folk i det förflutna, nutiden och framtiden.
 
En riktigt överskattad film! Jag hade hört så mycket bra om denna innan jag såg den så tyvärr hade jag förväntningar av det positiva slaget. Jag blev besviken. Att hantera så många karaktärer som finns i denna film är ett riktigt konststycke och det lyckas man inte med här. Allt blir ytligt och drygt. Efter en stund så känns det som att filmen gjorts bara så att Tom Hanks, Halle Berry och övriga ska kunna sminkas om till cirka 14 olika karaktärer. Karaktärer som man inte bryr sig ett dugg om, då filmen är totalt oengagerande. Den är dessutom fruktansvärt lång. En bra film hade klarat den längden, men det gör inte denna.
 

Kommentarer:

1 elinn:

Tack för din kommentar!
Gillade den starkt men för min del så handlar det inte alls om att det är komplex eller liknande och självkänsla har jag, ibland tillochmed lite för mycket ;)
Jag hade för många år sen en näsa som jag var oerhört nöjd med nästan lite stolt faktiskt, sedan var jag med i en olycka och har även blivit brutalt misshandlad i ansiktet därav den näsan jag har idag.
Och det är enda anledningen till att jag vill göra om den, för att få den som den va för, inte så mycket att fixa enligt andra kanske men enligt mig betyder det en hel del och får mig även att "gå vidare" yttligare ett snäpp.
Utöver det finns det inget jag vill göra om med mig själv, förutom att gå upp i vikt då ;) haha
Jag har precis samma åsikter som dig om detta så jag tar åt mig av allt det du säger.
Nu är det snart 10 år sen allt detta började för mig och för kanske 8 år sen eller lite mer så bestämde jag mig för att rätta till den.
Och har vart lika säker på det varje dag nu så som då.
Och åldern inne för operation var tro det eller ej men ett par år sen jag hade så inte det att jag heller försöker ta chansen så fort jag får den.
Den handlar inte heller om att jag ska göra det detta år eller nästa utan när jag känner att det är dags.
Och klart att det är lätt för vissa att känna att kan jag göra det här så kan jag göra annat också, jag tror faktiskt att det är förlätt att göra/tänka så för dom som egentligen inte är säkra på vad dom vill.

Svar: Ja, det var så jag menade när jag skrev. Inte om dig specifikt utan om folk som gör operationer i kosmetiskt syfte i allmänhet. Om man har en skada som påminner om något hemskt man varit med om så förstår jag att det är ett sätt att gå vidare om man rättar till den skadan.
Highlandertess

2 elinn:

Förstod att du menade något sådant, utöver det så håller jag med dig helt! :)
Synd att "förstöra" kroppen om man faktiskt själv tycker att det ser bra ut men gör det bara för man "måste", du förstår vad jag menar.
Det blir bara så otroligt jobbigt i längden kan jag tänka mig.

Kommentera här: