Kurs i Stockholm - dag 1

Den 16 oktober begav jag mig till Stockholm för kurs i REDE. Om ni jobbar på förskola eller skola så rekommenderar jag denna kostnadsfria kurs till er. Egentligen är den till för pedagoger och lärare, men jag fick halka in på en reservplats vilket jag är mycket glad för. Det var en intressant kurs och det var roligt att få en genomgång av några av övningarna i Mini-REDE (som är för barn 1-6 år) och i REDE (som är för barn i klass F-6). Lite lättare att veta hur man sätter igång då.
 
Jag är lite av en resenörd kan man väl säga så jag älskar att åka tunnelbana och ha exakt koll på i vilken ordning stationerna kommer. Det fastnar i huvudet på mig också så jag behöver aldrig "öva" på det. Ett "naturligt" intresse kanske man kan kalla det. För att komma till kursen så åkte jag från T-centralen till Gullmarsplan där jag bytte till Tvärbanan och åkte till Mårtensdal. Känner till området då jag övernattat i en lägenhet vid Sickla Kaj några gånger. Förstår ni, liksom, hur nördigt detta är? Hahaha! Visst så kan folk ha koll på stationer och rutter, men att tycka att det är så roligt. Just den biten menar jag känns lite nördig.
 
Välkommen till City Hostel. Ett underjordiskt vandrarhem. Bara 400 meter från centralstationen och väldigt lätthittat!
 
För "orb"-älskare fick jag till en fin bild på mitt rum på vandrarhemmet. Fast blänken blev bara för att jag fick med ramen lite i överkant i bilden. Kolla bara nästa.
 
 Här tog jag bilden så att ramen inte hamnade med. Inga "orbs".
 
 Antecknade en del under kursen och så fick vi göra en varsin Apollo-larv.
 
 På vägen från kursen önskade jag att jag hade haft min systemkamera. Månen tittar fram bakom molnen och rakt fram ser ni det belysta Tre Kronor.
 
 Så gôttigt! Kycklingkebab med ris, sås och grönsaker samt slappa i sängen med tv på rummet (inte så vanligt att det finns på rummen på vandrarhem så det var härligt).

Kommentera här: