Sett filmen Lyckan, kärleken och meningen med livet

Spoilers förekommer!
 
En gift kvinna inser att hennes äktenskap inte är lyckligt så efter en smärtsam skilsmässa ger hon sig ut på en resa i världen för att finna sig själv.
 
Filmen har sina stunder, men överlag tycker jag den är ganska dryg. Det hade nog gått att korta ner den en aning. Det är kul att se Tuva Novotny i Italien-scenerna. Jag kände nästan inte igen henne först för hon är helt olik sig. Jag vet inte riktigt vad det är med Javier Bardems karaktär för han "creep me out". Viola Davis är riktigt bra och jag tycker även Richard Jenkins gör en bra prestation! På grund av en del bra rolltolkningar så är det just sidohistorierna som är det intressanta. Huvudhistorien och vad som händer med Julia Roberts karaktär intresserar mig inte alls och därför är filmen inte så intressant för mig i slutändan.
 

Kommentera här: