Sett filmen Dredd

Spoilers förekommer!
 
I en grym framtid har speciella poliser makten att vara både domare och bödel när de hanterar brottslingar.
 
Det finns en enda sak jag gillar med denna film. Huvudskurken är en kvinna, men det pekas aldrig ut specifikt som det kan göras annars. Inget snack om svaghet, "kvinnliga känslor", inget sexuellt. Skurken bara är kvinna.
 
Men som sagt... det är enda grejen jag gillar. Annars så är filmen så otroligt dålig. Den engagerar inte alls. Actionscenerna är överdrivna och ger ingen spänning alls. Karl Urban är stel och tråkig och går runt med en riktigt sur min hela tiden. Visst, han har en mask över halva ansiktet men ÄNDRA UTTRYCK nån gång ändå. När jag gick dramautbildning i skolan så fick vi ibland ha masker över ansiktet och träna på att uttrycka känslor trots masken. Något för Karl Urban att lära sig kanske?
 

Kommentarer:

1 GeorgVanHalen:

Tvärtom (nästan) måste jag säga. Blev överaskad över hur handlingen ändrade sig från det jag trodde (ej förutsägbar).. Jag trodde "åka in i stora huset" bara skulle vara ett intro och sedan skulle de fortsätta med något annat. Gillade även att Dredd hade hjälp och inte gjorde ALLT själv och överlag tyckte jag den var mycket underhållande :)

Kommentera här: