Avslappnande fiske

Idag var syrran och jag ute och fiskade vid ett tjärn. Det var många år sedan jag hade möjligheten att göra det, så det var kul! Riktigt fint väder och avslappnande. Dock inte så tyst som det brukar vara för en bit bort var det visst ravefest som hållit på i tre dagar. Till slut högg det på spinnaren. En regnbåge. Den var så fin! Den hoppade upp ur vattnet några gånger och det blänkte så fint. Tänk att en sådan relativt liten varelse kan vara så stark! En fisk på cirka 900 gram var det.
 
Vackert!
 
Bild tagen rakt ner i vattnet. Det speglade sig bra.
 

Min fångst.
 
Det fanns massor av minigrodor också. Så söta!

Kommentarer:

1 Christer Holm:

Söt groda.
Jag fiskade en gång i tiden, men på något sett tog datorn över mitt liv. Regnbåge har jag för mig var roliga att fånga då de var oftast väldigt svåra att få in.

Kommentera här: