Åkt stadens tåg och second hand-handlat

Idag åkte vi en sväng med stadens tåg. Connor tycker det är jättekul! Speciellt när vi åker under järnvägen ut till Sågudden. Den "tunneln" är väldigt spännande, tycker han. För 20 kronor får man åka hela dagen och ta paus vid vilken hållplats man vill.
 
Innan vi åkte tåget var jag på stan i några ärenden och då passade jag på att kolla på Kupan. Tycker det är kul att kolla second hand. Det blev några saker med hem också. 2 böcker, 1 barnplagg och 2 vuxenplagg för 65 kronor - ett riktigt fynd!
 
Stopp vid hållplats Sågudden.
 
 En lila batik-tshirt och en bok till Connor. En kjol (supermjuk), klänning och bok till mig. Boken är "Imorgon när kriget kom". Gillade filmen så ska ge mig på bokserien tänkte jag. Sju böcker allt som allt.

Kommentera här: