14 juli - dag två i Stockholm

Dagen efter konserten vaknade jag upp väldigt mör och sliten. En dusch piggade upp mig tillräckligt så vi kunde gå och äta frukost. Det var riktigt bra frukost på Hotel Alexandra! Sedan tog vi det lite lugnt innan det var dags att checka ut. Dagens syfte var till större delen att ta det lugnt och leta lite geocacher. Det är verkligen tätt med sådana i Stockholm!
 
Vi hittade 8 stycken och några var riktigt svåra då det var väldigt mycket folk runt omkring. Man ska vara diskret när man tar cacher så ingen ser dem och förstör dem. Finns tyvärr sådana idioter som tycker det är kul att förstöra för andra.
 
Vi träffade våra första geocachare på denna tur. Det var riktigt skoj! Första vi träffade var en kille från Tyskland. Vi hann precis före honom till en. Kollade honom på webbsidan senare och han hade tagit 4900 cacher! Lite skillnad mot våra 32... Sedan träffade vi ett par som gick runt på en bakgata och letade när vi kom dit och började leta vi också. De tipsade om var den var för de lyckades hitta den. Både den första killen och paret hade riktiga GPS och de är mer korrekta än appen på en Smartphone.
 
Som jag skrivit om förut, men det tåls att upprepas, så är geocaching riktigt kul för att man får klura, leta och att man får se nya delar av ställen man varit, eller upptäcka något helt nytt. En ny vinkel helt enkelt.
 
Vi hann även med en del affärer. Det kom en rejäl regnskur vid ett tillfälle och då var klockan precis efter 12 så vi dök in på Sci-fi bokhandeln som öppnade 12. Hade jag haft mer pengar alltså.... Åh, vad jag hittade böcker där inne som jag gärna vill läsa. Vi gick mest runt i Gamla stan, Drottninggatan, Gallerian vid Sergels Torg och Hötorget. På Hötorget hade de loppis. JätteSTOR loppis! Jag älskade att gå runt där och titta. Jag hittade några riktigt roliga grejer där också. Åter igen... hade jag haft mer pengar så hade det nog blivit tungt att bära...hehe...
 
Strax efter 17 bar tåget iväg hemåt och det var SÅ skönt att komma hem och få vila.
 
Fin staty vid Fatburen på Södermalm.
 
Vi hälsade på Spindelmannen vid tunnelbanestationen.
 
 Syrran passade djuren här hemma så hon fick detta tackgodis (plus en till grej längre ner).
 
 Jag åt ett Kids Meal på Burger King så denna leksak fick Connor.
 
 Detta hittade jag på loppisen på Hötorget. Sadeln längst till vänster hör till Battle Cat som syrran har så hon fick den. Den lila pantern är Skeletors Panthor och den gröna sadeln hör till den. Tyvärr var den inte komplett med sele, men helt ok ändå.
 
 Jag köpte även lite till Connor. En rolig t-shirt där det står: "Jag älskar mamma & pappa men mormor och morfar är bäst!" Hans mormor och morfar var barnvakt åt honom under helgen. Hittade även en charmig riddardräkt. Det fanns flera sorters utklädnadskläder i den affären så åter igen... hade jag haft mer pengar...
 
 Mitt merchandise-köp- Gillar när det står datum på. Tyckte denna var riktigt snyggt gjord.
 
 Ballonger från Buttericks. Köpte ballonger där ifjol också till Connors kalas så det blev likadant i år. De längst till vänster står det 3 på.
 
 Unnade mig även lite sköna kläder. Älskar mönstret på klänningen och den var så mjuk och skön i materialet. Linnet var också väldigt mjukt.

Kommentera här: