Sett filmen 21 Jump Street

Spoilers förekommer!
 
Poliserna Schmidt och Jenko ser unga ut och blir rekryterade till enheten på 21 Jump Street som går ut på att infiltrera skolor för att lösa brott. Deras första uppdrag blir att hitta den som ligger bakom en drogliga på en lokal high school.
 
Filmen är helt annorlunda än tv-serien, men man försöker ändå binda ihop dem. Jag gillar hur de gör det. Istället för att detta är en sorts remake så är det en fortsättning på serien. Flera av karaktärerna från serien dyker nämligen upp och det tycker jag är kul. Storspoiler! Fast jag förstår inte riktigt poängen med att totalt peppra livet ur Johnny Depps och Peter DeLuises karaktärer.

I vissa skämt går de alldeles för långt för att det ska vara roligt överhuvudtaget. Det är mestadels ganska barnslig humor, vilket inte förvånade mig så värst då Jonah Hill är en av de som ligger bakom. Filmen är ändå ganska roande för stunden (förutom det jag skrivit om då det går för långt för då åker skämskudden fram). De har massakrerat 21 Jump Street-temalåten. Förstår inte varför en del får för sig att de kan göra klassiska låtar bättre, för det lyckas de inte med.
 

Kommentarer:

1 Beatrice, mamma till Devin och Lili.:

En helt underbart skojig film! Jag bara ääälskar den och har sett den tre gånger nu ;) Hihi.

Kommentera här: