Torka aldrig tårar utan handskar ikväll!

På SVT1 klockan 21.00 nu ikväll börjar denna serie. Vi kör varannan vecka här då Robin har ett program som går samtidigt så jag kommer spela in avsnittet och se senare. Men ser verkligen fram emot det! Såg Babel igår då Jonas Gardell var med och pratade om serien och jag tror att det kan bli riktigt bra det här! Jag blev tårögd när han pratade på vänner som inte vågade berätta ens för sina föräldrar om sin sexuella läggning, vänner som inte blev accepterade av sina föräldrar när de berättat, vänner som dog i AIDS eller tog självmord...
När jag anmälde mig som statist till denna produktion så gjorde jag det just för att det är ett ämne som engagerar mig. Allas lika rätt till värdighet, vänlighet och respekt. Allas rätt att vara sig själva!
 
Foto: Jens Magnusson. Bildkälla: NWT - Gardell-drama spelas in i Arvika.

Kommentera här: