Sett filmen Good night, and good luck

Spoilers förekommer!
 
Tv-journalisten Murrow (David Strathairn) ger sig i media på Senator McCarthys metoder att jaga kommunister.
 
Bravo Mr. Clooney säger jag! Denna film intresserar och är väldigt bra! Skådespelarna i denna kändistäta film är perfekta. De får chansen att spela roller som inte följer deras "vanliga" mönster och det tycker jag är bra. För att avgöra om en skådespelare är bra så ska hen klara av många olika sorters roller. Visst kan en skådespelare vara riktigt bra på en särskild roll, men det är roligare när de inte blir "type-castade".
 
Hela filmen är i svartvitt, vilket speglar tiden då den utspelar sig väldigt bra. En sak som jag undrar över är blänket i glasögonen. Det är ofta man inte ser ögonen bakom för att ljuset lyser upp glasögonen. Det är sällan man ser det i nyare filmer och jag undrar om detta också var ett medvetet val? Det är i så fall det enda jag kan klaga på för jag tycker att ögonen är det allra viktigaste på en skådespelare. Kan de "spela" med ögonen så att jag förstår vad de tänker, då är de väldigt bra!
 

Kommentera här: