Varm dag och firat kompis till Connor

Vår lägenhet blir fruktansvärt varm på sommaren och kall på vintern. Om det ändå gick att fördela värmen lite mer normalt. Just nu har vi 28 grader i sovrummet trots att balkongdörren är öppen. Måste stänga den nu tyvärr för Connor ligger och sover och grannen under blossar på som en skorsten så det börjar stinka rök helt förskräckligt.

Jag är för att folk får göra som de vill, men man ska visa respekt för de som valt att INTE röka. Jag är därför för det kontroversiella förslaget om att banna rökning på balkong i hyresfastighet. I och med att det redan finns regler om ljudnivå och andra "störningsmoment" så tycker jag det vore naturligt att införa rökning på listan. Det stör.

Till det roliga nu. Vi var över till Mirja och hennes familj för att fira Neo som fyller 2 år. Barnen var i full fart och det både lektes och busades. Neo fick en stor gul cementbil av oss. Vi hade förstås skaffat en liten grej till Loke också. Han fick en sorts "slänggrej" med en fallskärmshoppare i. Man kastade med "slänggrejen" så fallskärmshopparen seglade ner i sin fallskärm. Inomhus funkade det sådär, för man får självklart upp hopparen mycket högre utomhus. Connor blev förtjust i den så jag ångrar att jag inte köpte en till honom också. Nästa år blir det en om de finns kvar (köpt i Ullared nämligen).

Inte rätt grejer, men för att illustrera. Tog inga kort innan jag packade in dem. Fallskärmshopparens skärm var dock av tyg istället för plast (som vi hade när jag var liten).

Kommentarer:

1 Mirja:

Barnen tyckte om presenterna, tack än en gång :)

Kommentera här: