På bio: Prometheus

Spoilers förekommer!

Expeditionen på Prometheus följer ett uråldrigt meddelande från vad man tror är en ras som skapade människan. Resan har tagit dem långt från jorden i deras sökande efter livets början.

Den här filmen har fått sjunka in lite innan jag skriver denna recension. Jag vet fortfarande inte helt hundra vad jag vill tycka. Det finns så många oklarheter och frågor angående en del saker.

Om jag kunde bortse kopplingen mellan denna film och Alien så vore det ändå en del saker som är oklara, men det är sådant jag kan låta glida förbi ändå. Effekterna är väldigt blandade. En del är riktigt bra, medan andra får mig att vilja gråta. Jag förväntade mig nog mer tid på planeten och lite mer sammanhang. Jag förstår till exempel inte varför en del personer dog, medan andra förvandlades till "något". En riktigt skum film, men sammantaget måste jag nog säga att den var bra. Även fast en del saker inte var logiska eller hängde ihop så fick filmen mig att fundera en hel del. Det gillar jag!

Kommentarer:

1 Gaymasen:

*AAAHHH läser inte*

Vill också se filmen så.. ^^

Och tack! Jag håller med. Tycker denna blogg känns mycket mer jag. :))

Kommentera här: