Varit djurvakt

Under helgen har syrran varit och fiskat i Norge så jag har varit djurvakt till två katter och två marsvin. Lite plantvakt också, men det behövdes inte så mycket då det regnade en av dagarna. Marsvinen blev överlyckliga av att få gurka, katten Neko blev busig av gos (svansen blev jättetjock när jag gosade med henne) och katten Kitty var svårflörtad, men till slut blev han också riktigt kelig. Han är lite försiktig av sig.
 
Under fredagen passade jag på att kolla på Terra Nova när jag höll djuren sällskap. Neko visade var hon har sin plats.
 
Mmmmm....gurka.
 
På vägen dit en dag träffade jag på en snäcka. De är så söta!

Kommentarer:

1 Maol:

Ha ha ja Neko ska alltid sitta på duken.
Hon brukar bus/gosa med mig också. Gos och sedan helt plötsligt biter hon mig i armen för att nästa sekund vara gosig igen. Vanligt bland katter eller?

Kommentera här: