Sett filmen The Next Three Days

Spoilers förekommer!

En familjs liv vänds upp och ner då frun anklagas för mord.
 
J*drar vad spännande! Jag blev helt fast i filmen. En enda gång tappar jag koncentrationen och det är under en bilscen med en lastbil inblandad. Det är på grund av de riktigt dåliga effekterna. Men annars används "riktiga" effekter och filmen är mer spänning än action så då funkar det riktigt bra. Jag gillar inte Russell Crowe och han är lika stel och känslolös i ögonen som vanligt. Han klarar sig undan ändå för övriga skådespelare är härliga och handlingen uppväger allt! Liam Neeson gör en liten roll (i trailern såg det ut som en mycket större), men är övertygande. Brian Dennehy är lite av en favorit för mig.
 
Man kan säga att Paul Haggis (som gjort denna film) har gjort ett hat trick för mig nu. Million dollar baby, Crash och nu denna film. Alla superbra! Han har gjort annat bra också, men dessa tre är i topp för mig. Kan rekommendera denna film till alla som söker bra handling och spänning! Den är så genomtänkt! Det känns som att skaparen har levt med denna film ett bra tag och tänkt på allt. Vid en del tillfällen så får jag "Jagad"-känslan och det är en av mina favoritfilmer så det säger inte så lite.
 
 Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Jag gillar Russell jag. Såg denna för ett litet tag sen. Tyckte delen om själva mordet var intetsägande då det gick så snabbt! Överlag var den rätt spännande, men är SÅ trött på alla "klipp och klistra"-handlingar. C(Crash, exempelvis, var mycket bättre klippt också). Jag har mycket hellre sett samma film fast bara rakt igenom.. Från början till slut, ungefär som om den vore baserad på en riktig händelse.

Överlag en rätt schysst rulle trots det där. Det roligaste för mig var Liams kommentar om "Papillon" som jag såg för första gången en knapp vecka innan :>

Svar: Härligt att du sett den! :-) Jag såg den med pappa när jag var liten. Tror det var den som fick mig att gilla Steve McQueen. Samlar på hans filmer nu :-)
Highlandertess

2 Diana:

å den kanske man skulle ta och se då! :)
Sv: Jag tror det är rätt lugnt med det svarta, dom är unga och knäppa liksom :) Skönt att äntligen kunna kommentera! blogg.se krånglar ju mer än vanligt så jag har hängt här då och då utan att kunna lämna lite kråkfötter :p

Svar: Ja, det har varit mycket krångel. De släppte nog det nya systemet lite för tidigt. Men hoppas allt ska flyta på bättre :-)
Highlandertess

Kommentera här: