Pyssel för barnen på Sjövinden

För en liten tid framåt är det möjligt för barn att pyssla på Sjövinden på Hantverksmagasinet i Arvika. Jag var med och hjälpte till lite där idag. Tilde Tryck ligger på Hantverksmagasinet och jag arbetsprövade idag. Jag gjorde pysselskylten bland annat. Det var skoj! Så nu kan förälder eller annan vuxen som är med barnen titta runt lite i butikerna medan barnen pysslar!
 
Jag använde denna bild och så gjorde jag en ruta där det står: "Pyssel - rita, måla, klistra, klippa" (kommer inte ihåg om det var exakt den ordningen, men de orden i alla fall).
 
Här är originalbilden till bilden ovan. Jag tog den innan jag skulle hem på lunch och hemma så valde jag Filter, Pictorialisering och Seriefigur i programmet PhotoScape. Lite fininställningar och sedan blev den som ovan och jag tycker det blev ganska häftigt. PhotoScape är riktigt bra när man, som jag, inte har råd med PhotoShop.

Kommentera här: