Sms till fast telefon

Jag kanske är den sista som fick veta detta, men visste ni att det går att skicka sms till fasta telefoner? En släkting till mig hade av misstag skickat ett sms till vår fasta telefon. När jag ser hennes mobilnummer så svarar jag, men möts av en inspelad röst som förklarar att jag fått ett sms och att det nu ska uppläsas. Efter att sms:et har lästs så berättas vilket nummer som skickat.

Hahaha! Robin och jag hade lite skoj med det där igår kväll med några vänner! Men ordet "smurf" finns inte inspelat så skriver man det så blir det bara blankt.

Att ha barnasinnet kvar är inte detsamma som att vara barnslig.

Kommentarer:

1 Diana:

Men åh TACK! :D Det var jättelätt å sminka så, jag har make up stores primer underst, sedan viva la diva rosa skugga och sen bara liksom kladdat på "fläckar" med flytande eyeliner från HM :)



Haha sms till hemtelefon roade mig en helkväll en gång :D Men skumt att dom inte hade smurf! Vi hade diverse icke rumsrena ord med som sades liksom :)

Jag har allt kikat in här ibland men inte vågat kommentera hihi :)

2 Bella:

Haha, pappa fick ett sånt sms på jul. Nöjd kommer han in i köket och säger "Nu ringde det någon försäljare som hade talat in ett meddelande, jag slängde på direkt...moahaha, mig ska de inte sälja nåt till" Senare fick vi reda på att det var ett sånt där mess, vet inte om han fick höra det dock :)

3 Anonym:

Nej det där visste jag inte! Coolt :)

4 Emmy:

Visste det inte förrän nyligen, då mamam råkade skicka fel och det kom till hennes brors företags jobb nr. Han råkade spela upp detta i styrelserummet med högtalaren på. Och givetvis var det fullt me fok därinne då robot rösten pratade. Fast det blev iofs rätt roligt av det hela. Men efter d lärde man sig ngt ;-)

5 Helena:

Det visste inte jag heller förrän ganska nyligen, och det var också på grund av att någon skickat ett sms till fel nummer. Ganska fräckt ändå!

Kommentera här: