Sett filmen Chernobyl Diaries

Spoilers förekommer!
 
En grupp med turister har bokat plats på en extremguidning av staden Pripyat, där familjerna till de anställda vid Tjernobyl bodde. Staden som övergavs i all hast vid kärnkraftsolyckan 1986. Efter en stunds upptäckande i staden märker gänget att de inte är ensamma.
 
Hade låga förväntningar, men gillade filmen. Jag gillar miljön som de är i, speciellt när de är under marken. Tycker det är spännande att utforska gamla bunkrar! Man får aldrig se varelserna tydligt och det är riktigt bra. Jag tycker det är mer skräckinjagande om man bara får en aning om vad det är. Jag får till min klassiska reaktion också, som jag brukar få till då en film engagerar mig och är bra, nämligen "tyst"-reaktionen. Det innebär att jag hyschar karaktärerna. I stil med "Scchhh... tyst med dig annars hittar de dig" sagt i viskande stämma. Sådant gillar jag!
 
Den är förutsägbar, men säg vilken ny skräckfilm som inte är det numera?! Absolut klart godkänd underhållning!
 

Kommentarer:

1 Lina:

Denna filmen har jag varit sugen på att se och köpa länge nu, men det blir liksom aldrig av.

Kommentera här: